Hur komma i form i mitten till slutet av tjugotalet

gym3


Många människor i mitten till slutet av trettiotalet är intresserade av att lära sig att komma i form i mitten till slutet av tjugotalet. Om detta låter som du då har du kommit till rätt ställe; vi ska visa dig hur du kommer i form, i din mitten till slutet av tjugoårsåldern.

Mitten till slutet av tjugotalet ger en dubbel punch till din fitness spel: inte bara blir det svårare att få ledigt från arbetet för att träna, men det är också svårare att faktiskt se konkreta resultat från din träning. Din kropp är fortfarande pumpa ut mindre muskelbildande hormoner, så det är ingen ursäkt för att slack off på din träning. Nyckeln här är i att komma igång; om du inte startar så kan det vara svårt att gå framåt och fortsätta framåt.

Börja med att titta på din tidigare träningsrutin.

Vad använde du för att uppnå de resultat du försöker få? Finns det några stora “aha” stunder du kommer ihåg när du träffar dina mål? Det är här som har en plan kommer väl till pass. Om du har möjlighet att ha ett mål i åtanke när du börjar din träning så kommer du att vara mycket bättre förberedda för att uppnå det.

Därefter kommer du att behöva avgöra vilken typ av träning du vill göra. Det finns många typer av träning och du bör hitta en som är rätt för dig. Du måste bestämma om du vill öka den tid eller intensitet du spenderar på gymmet eller om du föredrar en mer kretsbaserad träning. Om du funderar på att komma i form, då du förmodligen redan vet att kretsen typ kommer att bli din bästa insats.

Ett annat bra tips för att lära sig att komma i form i mitten till slutet av tjugoårsåldern är att läsa. Titta på några tidningar, få några böcker i ämnet och börja göra anteckningar. Detta kommer att hjälpa dig att komma ihåg vad du gjorde bra, och vilka områden du kan förbättra på. Ju mer du är medveten om dina styrkor och svagheter desto lättare blir det för dig att räkna ut hur du kommer i form.

Om du har funderat på att gå med i ett gym men är osäker på hur man kommer in så försök att gå en. Det viktigaste du vill ha från gymmet är att träffa andra människor. När du först går med i ett gym, ger de dig möjlighet att träffa andra som är precis som du och arbeta tillsammans för att hjälpa varandra att utveckla sitt träningsprogram. Ju mer du kan få ut och motion med andra, desto snabbare kommer du att se resultat.

Konditionsträning och konditionstester

Det är också en bra idé att tala med någon som är äldre än du som har haft att komma i form och har haft det hända i deras liv. Detta kommer att ge dig en massa idéer. Inte alla tips är rätt för alla, och inte alla har varit tvungna att gå igenom vad du är på väg att behöva gå igenom. Så tala med någon som har varit där du kommer att få svar.

Som tidigare nämnts är ett träningsprogram aldrig komplett utan någon form av motion, och det är viktigt att inte låta dig frustrerad om det inte fungerar omedelbart. Ge det lite tid, och ge dig själv lite tid att göra dig redo. När du har kommit in i gungan av saker då din kropp kommer att bli starkare och du kommer att vara mycket mer benägna att hålla fast vid det. När du har tagit dig tid att få dig in i vanan att träna, kommer dina resultat dyka upp snabbt.